yang dulu kala

Friday, February 24, 2012

kenangan semalam..

23 Feb 2012 - Khamis.....

kenangan semalam...
membuatkan aku termalu keseorangan...hahaha

kes pertama:

8.05 pagi...
di sebuah klinik yang diberi nama Klinik Azi***...
alamak aku interbiu kul 830 ni sempat ke x nih?haish! Dr en*** plak?haish dia ni dah la payah nak amik mc..alamatnya tawakal je la..tgk nasib...aku pun mencongak masa... sib baik xde orang pagi buta tu..huhu aku kot org pertama..sebab klinik tu pun buka 730...aku dtg kul 8 okla tu kan? (ni seme gara2 opis aku de panel dia je..xde panel lain..so nak xnak kene hadap la kan?xkan nk ptg gaji plak?rugii oooooo....)

nama aku dipanggil...aku buka bilik (sambil buat muka xbersalah)

aku: salam doctor...

doc: wslm....ye sakit apa ye...

aku: saya sakit perut la doc.... ~sambil buat muka~

doc: ok sekejap ye saya check dulu... ~sambil ambil check perut aku
       hurmmm dik lain kali jangan tipu ye...bagitau je perkara sebenar, apa masalah kamu..

aku: ~sambil tersipu malu .. sorry doc saya ada interbiu sebenarnya....huhuhu

doc:  hurmm lain kali ckp jujur ye..dengan mana2 doctor pun kamu bgtau je apa masalah kamu, kami boleh tlg..saya xkisah tapi kamu la yang malu..sebab kamu yang menipu..kami boleh tau, jika kamu sakit perut dia mesti ada bunyi...kruk kruk kruk

aku: sorry doctor... ~mula terpikir, bodo gak aku ni nak tipu doctor hahahaha :))

doc: dah ni kamu nak ubat apa?

aku: apa2 je la doc....

doc: ok saya bangin ubat angin n pill ye...

aku: ok doc..tQ...~sambil berlalu pergi..

hahaha so conclusionnya...korang cakap je la jujur korang nak cuti ye len kali...jangan jadi macam aku malu sendri hakhakhak....pengajaran untuk hari itu... :)


tanpa lengahkan masa aku terus blah untuk ke rapid ampang....dup dap dup dap..tetiba cuak plak nak  g interbiu kali ni huhu....tapi masih boleh terseyum sbb kes awal pagi ni...hahaha

^kaki yang bernota: klu riak muka tu xley cover, len kali jgn menipu!


No comments:

Post a Comment