yang dulu kala

Friday, March 9, 2012

yong non-halal..

friday...
24th Feb 2012...

sedang enak aku meratah ayam tengkorak (actually rangka ayam goreng beli kat pasar malam hehe)..
sambil aku tgk tv....berita lak tu.....
then de la 1 berita....

"sebuah kedai yong tau foo di ampang didapati tidak halal dan menggunakan logo palsu..logo tersebut dikeluarkan untuk kilangnya dan bukan untuk kedai tersebut..selepas diperiksa didapati ianya menggunakan minyak lemak babi bla bla bla bla........."

aku tengok kedai ni mcm familiar!
huwargh!!!!!!!!!!!!kedai aku slalu makan tu dulu..
waaaaaaaaaaaaaaaa camno ni......
patut a aku bebal semacam..haish!....

pasni aku nekad dah kedai cina aku dah pangkah!xnak masuk dah!
letak la logo halal sebesar mana pun!huh!
ko tanggung la dosa kami...

tapi pekerja islam dia kt situ camne erk?
ke pakai tudung semata2 nak kaburkan mata orang islam??
hurmm entah la...yang penting korang jangan makan lagi kat situ ye!
benci!



korang kenal kan logo nih?lepas ni kene lebih hati2..
jangan mudah terpedaya n jgn suka amik mudah!

No comments:

Post a Comment