yang dulu kala

Wednesday, December 15, 2010

pengorbanan....

ari ni dah 15/12/10 dah kan? cam xcaya je...pejam ceik pejam celik dah hampir ke penutup 2010...tinggal beberapa hari je menjelma lah 2011....apa erk yg aku dpt capai tuk thn ni?hurmm...xkawen2 gak aku nih..maybe belum masanya yang sesuai tuk aku digelar seorang isteri.. cheeewah!gedix!


ok la tajuk kali ni tentang pengorbanan...bukan psl aku k? actually last week aku blk kg tuk attend one of my schoolmate kawen...then dgr la ura2 member aku yg aku kenal dr sek rendah nk kawen...dia tu laki2...si Y la aku bg nama dia..budok ganu and mmg simple person..easy going la katakan..senang bila berkawan dengannya...

kesnya camni..aku dgr dia nak kawen pown melalui member2 aku..setau aku dia de no fon aku.pe salahnya msg aku bitau nk kawen..bkn luak sgt pown kan credit dia...huhu..kecik ati aku tau..then oleh kerana aku xpuas ati..aku pown msg dia tadi....yg aku geram de ke dia tanya aku saper???haram jadah btl..its ok la kan...then aku tanya dia btl ke dia nih?manala tau kot2 dia dah tukar no fon...xlama pastu hanset aku menyanyi lagu maher zain..eh sape plak la kol aku ni kan..tgk2 no dia naik....

mula2 aku mrh la dia psl xkenal aku..dah tu x ajak aku lak g kenduri..ish2..nama je member tp haram!so utk permulaan aku bebel la kat dia..tuk menenangkan ati aku yg hangin nih kan..hihihi..~padahal xkesah mana sgt pown..ngader je lebey..~ hahaha...pas puas aku bebel..aku bg la ruang kat dia lak memberi penjelasan..~haish pjg lebar tul aku nyer explanation padahal mende simple je... hihi...

actually dia mmg nk ajak seme org dtg kenduri kawen dia kat ganu tu..ye la kan kawen kot bukan birthday party!..tapi disebabkan MAK nyer sakit...so dia terpaksalah batalkan hajat nak buat kenduri bg pihak dia...padahal seme mende dah sedia..kad siap cetak..lembu dan brg2 kenduri seme dah siap ditempah..pas seminggu kad siap dicetak..mak dia ubah pikiran kata xyahnbuat besor2..memadai sambut belah pompuan je...manalah x runtun hati dia kan?padahal kawen tuh..sedey aku dgr..atas alasan mak dia sakit darah tinggi n sakit jantung...utk menjaga dan menghormati mak dia...(according story dia..raya ari tu mak dia jth sakit and msk hosp. maybe ramai sgt sedara mara dtg n dia jd pening) so dia terpaksalah batalkan hajatnyer dan terpaksa la coverkan diri ngan kengkawan psl xjadik kenduri belah laki...saper nak dtg just dtg belah pompuan...~segan la kan nak suh dtg belah pompuan~sian kan?beso btl pengorbanan dia sbg anak...klu la jatuh pada aku.hurm...xtau la nk kata..

bila dengar je penjelasan dia..rs nk gugur jantung aku..ye la mana taknyer..kawen beb!dah tu member2 seme dah tau..so?xkan nk terang sorg2..nnt pe lak org kata kenduri xjadik..apa mslhnya...hurmm....penat aku pk..huhu..aku pown dah jadi berbelah bagi dah antara nk pegi atau x...insyALLAH klu xde aral sampai la aku ke kendurinya hujung minggu ni...~harap2 sabtu xkene keje..klu x masyaaaaaaak!

so moral of the story...hargaiah parents kita selagi dia masih bernafas...jgn krn hati..menyesal dikemudian hari..huhu..biolah pe org nak kata..biolah malu muka buat sementara..yg ptg kita kene ingat syurga dibawah tapak kaki ibu..parents kita hanya 1 tu je..xde dah nk ganti2..

**buat dia tabahkan hati tuk hadapi ujian yg diberiNYA...mungkin ada hikmah disebalik apa yg terjadi..wish happiness always be with u.....

3 comments:

  1. ~ beb aku ada program ahad nie..kenduri gak..kalau x..kita buat serangan je ke umah pengantin..aku xde hal...trg - kuantan ..bukan jauh maaa..~

    ReplyDelete
  2. miahaha...aku pown xtau agi blk ke x nih....klu xde mslh blk la kot..

    ReplyDelete
  3. ~ paper hal singgah umah aku ahad..ada cukur jambul ~

    ReplyDelete